Szybka, lekka, pyszna i zdrowa zupa krem ze szparagów, białych lub zielonych :). Dietetyczna – ma bardzo mało kalorii i dużo składników odżywczych. Zgodna z moją rewelacyjną dietą niełączenia (więcej na jej temat znajdziesz tutaj i tutaj).

Ta zupa daje uczucie sytości, poprawia trawienie (wspomaga odchudzanie) i genialnie smakuje.

Dlaczego warto jeść szparagi?

Czy wiesz, że niepozorne szparagi są skarbnicą witamin i mikroelementów?

  • zapobiegają powstawaniu nowotworów,
  • pomagają w leczeniu artretyzmu i reumatyzmu,
  • łagodzą objawy napięcia przedmiesiączkowego,
  • wspomagają kobiety karmiące piersią,
  • Zawierają bardzo mało kalorii (w 100 g jest tylko 18 kcal), a jednocześnie bardzo odżywiają,
  • zawierają kwas foliowy (niezbędny zwłaszcza dla kobiet w ciąży), który wzmacnia organizm i spowalnia proces starzenia, pomaga w regeneracji uszkodzonych komórek,
  • wspomagają pracę układu krążenia,
  • zawierają mnóstwo witamin, min. witaminy A , C i E oraz beta-karoten,
  • zawierają asparaginę, która wspomaga pracę nerek i odpowiada za prawidłowy poziom nawodnienia organizmu,
  • zawarty w szparagach wapń, fosfor oraz potas wspierają kondycję naszej skóry, włosów, kości i zębów,
  • glutation wzmacnia układ odpornościowy i wspomaga wątrobę w procesie oczyszczaniu organizmu z toksyn,
  • błonnik i inulina poprawiają perystaltykę jelit i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego; dają również uczucie sytości,
  • wysoka ilość potasu oraz niska zawartość sodu w połączeniu z asparaginą sprawiają, że szparagi mają właściwości moczopędne – pomagają usunąć nadmiar wody z organizmu.

Pyszna i szybka zupa krem ze szparagów z kurkumą i imbirem

Uwielbia ją cała nasza rodzina. Helenka zjadła wczoraj jej wielką miskę i poprosiła o dokładkę. 🙂 Do wykonania tej zupy możesz użyć szparagów białych, zielonych, lub je ze sobą połączyć. Ja zdecydowanie najbardziej lubię zupy z białych szparagów. Zielone wolę gotować, piec albo grillować.

Zupa, którą dzisiaj Wam proponuję jest wspaniała z dodatkiem prażonych pestek dyni, odrobiną natki pietruszki, lub z grzankami z pełnoziarnistego pieczywa pokrojonymi w grubą kostkę. Właśnie taką wersję najbardziej lubi moja córeczka. Syci i cudownie smakuje! 🙂

Składniki:

  • 500 g szparagów białych lub zielonych
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 duża cebula drobno posiekana
  • 3- 4 ząbki czosnku
  • szczypta kurkumy lub bez kurkumy (jeśli jest niewłaściwa, to zupa może być gorzkawa)
  • 3-4 cm obranego korzenia imbiru startego na tarce (można zrobić bez!)
  • szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej
  • sól i pieprz do smaku
  • natka pietruszki lub np. świeży tymianek do posypania

Wykonanie:

Umyj i dokładnie oczyść szparagi – ja to robię obieraczką do ziemniaków.
Odetnij twarde końcówki.
Oczyszczone szparagi pokrój na kawałki, ok. 2-3cm.
Na dnie garnka rozpuść masło, podsmaż cebulkę i posiekany czosnek tak, aby się zarumieniły.
Dodaj pokrojone szparagi, kurkumę oraz imbir, i podsmaż je jeszcze przez ok. 3 minut na wolnym ogniu.
Wlej gorącą wodę lub bulion z warzyw (taką ilość, by przykryły szparagi) i gotuj tak długo, aż szparagi staną się całkiem miękkie. Będzie to trwało ok. 20 minut, w zależnie od grubości i wieku szparagów.
Całość zmiksuj na krem ręcznym mikserem.
Dodaj gałkę muszkatołową, sól i pieprz do smaku.

Podawaj ze świeżymi ziołami (polecam natkę pietruszki lub świeży tymianek) i kawałkiem tostowanego chleba z pełnoziarnistej mąki – ja go wrzucam grzanki prosto do zupy, tak jak Francuzi do zupy cebulowej. Pycha! 🙂

Więcej przepisów na moje pyszne i zdrowe dania znajdziesz w magazynie „Uroda życia” oraz w moich książkach – najnowsza nosi tytuł „Smak miłości”.

Smacznego!

🙂